kirstensmeets.reismee.nl

Kerst op m'n surfboard!

Met m'n korte broek aan, m'n zonnebril op m'n hoofd en insmeerspul in m'n hand loop ik op m'n slippertjes langs een enorm grote kerstman, rendier, immens grote kerstbal en hoor ik ‘Jingle Bells' uit de winkels komen...Iets klopt er hier niet.. Het is zomer!

Kerst en zomer gaan toch echt niet samen en in de afgelopen weken werd deze tegenstelling alleen maar groter, aangezien het weer beter werd (hoeraaa! 25 graden, say Hello! bikini en beach!), er meer winkeltjes de kerstdecoratie uit de kast haalden en mensen kerstkaarten schrijven in hun korte jurkje...

Het laat zien dat ik toch echt aan de andere kant van de wereld zit en het klimaat zo anders is. Maar ik klaag niet, het is heerlijk warm hier en ik geniet ervan om lekker op het strand in het zonnetje te liggen! Ik zal me mentaal wel maar alvast gaan voorbereiden dat het in Nederland wel winter is en ik m'n vest en schoenen maar vast klaar moet leggen voordat ik het vliegtuig uit stap...

De afgelopen weekenden heb ik dan eigenlijk ook vooral strandbezoekjes gedaan. Zo ging ik met Chalotte, Stefan en Marieke op pad naar Piha beach en Karekare beach, zo'n 45 minuten rijden van Auckland. Die dag besloot het echter de meest bewolkte dag ooit in Nieuw Zeeland te zijn en hebben we dan ook een dag in de wolken doorgebracht... Maar het was een heerlijk dagje, de stranden daar zijn ongelofelijk mooi. Het strand is zwart, van de vulkanische activiteiten. Karekare beach is ook wel bekend van de film ‘The Piano'. Een ongelofelijk mooi, lang en uitgestrekt strand, en na 4 uur lopen waren we misschien drie mensen tegengekomen...het is echt nog ongerepte natuur hier. Toen we 's avonds gingen eten in een restaurantje dat bekend staat om het mooie uitzicht, waren we wel even bezorgd dat we alleen wolken zouden zien... Maar alsof het gepland was, trok halverwege de avond de wolken weg en hadden we prachtig uitzicht op Auckland en omgeving! Onder het genot van een Speights biertje hebben we lekker genoten van de avond.

Vorig weekend bezocht ik het strand en de mooie tropische bossen van the Bay of Plenty. Oooh het is daar mooi zeg! We hebben gehiked, op het strand gelegen, hotpools bezocht, gepicknickt op een van de mooiste uitzichtpunten en ons bruine kleurtje bijgewerkt. Een heerlijk weekendje weer! Zoals je merkt wordt het groepje steeds kleiner waar we mee op pad gaan. De rest van de groep is ‘echt' op reis en zijn er ver op uit getrokken. Maar met ongeveer elke dag wel weer een bezoekje aan het oude vertrouwde Huia, hebben we toch nog veel mensen om ons heen! Erg leuk! En Marieke en ik hebben het nu heel luxe. Met z'n tweeen hebben we nu 2 badkamers, 1 keuken, 1 gemeenschappelijke ruimte, wasmachine en 30 kamers die we met z'n tweeën delen, niet slecht toch?

Het afgelopen weekend was toch echt weer een van de hoogtepunten hier: SURFEN IN RAGLAN!!! Een heel weekend vol lekker surfen, zonnetje, leuke mensen ontmoeten, in een van de mooiste hostels in Nieuw Zeeland. Vrijdagavond kwamen we in het donker aan in Whale Bay, er was nergens licht en ons hostel bleek in the middle of nowhere te liggen... Wij op pad, wandelend in één grote donkere vlek.. Opeens verschenen er allemaal lichtjes rondom ons heen, we liepen op een pad omringd met glow worms.. WAUW! Het leek wel een sprookje! Het hostel lag midden in het tropische woud, met uitzicht op de azuur blauwe zee (bleek de volgende dag, toen we weer licht hadden) en het was een echt mooi resort... super! De grootste verrassing kwam echter nog, toen we bij het hostel aankwamen waren we midden hét lokale kerstfeest belandt! Haha! Een groep met surfdudes, locals en backpackers stonden ons aan te staren, toen we met onze tasjes het feest binnen liepen... Het werd een mooie avond tussen de locals! De rest van het weekend hebben we heerlijk gesurfed en kan ik nu zo'n 20 seconden op m'n bord staan!!

Het was echt heerlijk en het was zeker niet m'n laatste keer dat ik gesurfed heb, het is echt een geweldige sport! Als het goed is krijg ik nog wat fotootjes opgestuurd waar ik een mooie actie maak op het board, maar dat laat nog even op zich wachten.

Ja en dan natuurlijk ook even een update over m'n scriptie, de reden dat ik in Nieuw Zeeland zit ;) Het gaat nog steeds goed! Het is nu wel eng dat ik hier nog maar 2,5 week zit en ik dus ook moet gaan nadenken wat ik allemaal moet gaan doen als ik terug in Nederland ben. Maar deze week hebben we nog de laatste training, krijg ik (hopelijk) de laatste questionnaires terug en ik ben ondertussen al begonnen met data te analyseren. En tot nu toe valt het analyseren me eigenlijk heel erg mee en vind ik het stiekem best leuk!

Nog maar 2,5e week te gaan nu... heel raar. Maar ik moet zeggen dat ik me ondertussen mentaal voorbereid heb en nu langzaam klaar ben om naar huis te gaan. Heb super zin iedereen weer te zien en eindelijk weer bij Paul te zijn!

Tot het volgende en waarschijnlijk laatste verhaaltje vanuit een van de mooiste landen ter wereld,

Kirsten

Ps. Super bedankt voor de pepernoten, chocolade sigaretten, surprises, cadeautjes en andere verrassingen voor sinterklaas! Echt heel lief! Heb weer heel wat mensen Nederlandse tradities geleerd: hegelsleeggg (hagelslag), peppernjoeten en speckjoelaas worden erg gewaardeerd door de internationals!

Reacties

Reacties

El

He surfdude!

Weer een leuk verhaaltje. Ben benieuwd naar de actiefoto's! Geniet er de laatste weekjes van.

xx El

Mirthe

Dag Kirs! We hoeven ons zo te horen geen zorgen te maken over jou, in een rustig wordend Huia.
Afleiding en vermaak is er genoeg.
Wel een vreemd idee dat jij op het strand richting surfspot liep toen je ons belde op de surprise-avond....
Nog even en je kunt ons live erover vertellen, gezellig gezellig. Maar blijf eerst nog maar even heel erg genieten, en lekker leuke dingen doen. De tijd vliegt....
XXX

Yvon

He meissie,

20 sec. is toch een prima tijd? Ik vind het knap.
Toch raar in december in je bikini op het strand lijkt me?
Nou en lekker dat jullie nu 30 kamers voor jezelf hebben! haha

Geniet van je laatste daagjes.

Liefs Yvon

Sanne

Wow knap hoor 20 seconden blijven staan op je bord! Zat je niet helemaal onder de blauwe plekken de dagen erna? Maar is inderdaad een rare gewaarwording: warmte, zon, strand, zee én de kerstman! Super dat je onderzoek ook zo goed gaat! Het is al vaak gezegd maar geniet nog ff knoeperhard! En ik vind het stiekem toch wel erg leuk dat je over 2,5 week weer deze kant op komt!
xx San

Brenda

Heej lieve Kirs,

Woow wat een belevenissen weer! Je zou idd bijna vergeten dat je daar zit om je scriptie te schrijven! Super voor je dat het allemaal zo goed gaat! Geniet nog even van je laatste 2,5 week! Leuk je binnenkort weer te zien!

Liefs Bren

Valerie

Lieve Kirs,
nu weet ik het echt zeker, ik wil ook naar Nieuw-Zeeland! Ik wens je nog heel veel plezier de komende 2.5 week! Geniet van elk momentje en elke laatste minuut, dat ga ik ook doen.. Het zal wel gek zijn om straks weer terug te zijn, erg onwerkelijk! Zet 'm op, succes met je scriptie (maar dat lukt je wel) en vooral genieten!!!
Kus

Mandy

Hey Kirs!

Knap hoor, 20 seconden. Dat haal ik echt niet haha.
Lekker weer, strandwandelingen en een heus kerstfeest, hoezo jaloers ;) ?
Meis geniet nog van je laatste paar weken, lekker rustig afbouwen zo.

Groetjes van ons!
Tot snel :)

Audrey

Wow, nog maar 2,5 week in Nieuw Zeeland?! Pff.. ik heb nog maar 1,5 week in Richmond :( Daarna ga ik gelukkig nog wel 2,5 week rondreizen natuurlijk. Moet zeggen dat ik je gemengde gevoelens zeker snap!
Dat surfen klinkt wel echt fantastisch zeg! Je moet me het ooit maar eens leren, want je bent nu natuurlijk wel een pro ;)
Succes nog met de scriptie!

We kunnen bijna weer knuffelen.. Jeej :)

Dikke kus !

Juul

LIEVE KIRSJE!
Wat fijn dat de sint daar ook nog aan je gedacht heeft ;)
Geniet er nog van even de laatste 2 weekjes, en een hele dikke zoen uit het koude nederland (trek maar vast een dikke trui aan als je in het vliegtuig stapt) ;)

X juul

kitty en paul

nog ff echt genieten, vooral van zon, zee en strand......

Jorick

Heey homie! Vet leuk verhaal! Hier mis je vanavond Sinterklaas maar ik zal notulen maken;) Ga jij lekker surfen terwijl wij met de paraplu ons zorgen maken over de Mexicaanse griep, en of de 11stedentocht door kan gaan;) Geniet van je laatste weken x Jorick

Sandrine

Wow Kirs, wat een belevenissen weer :D Gaat wel echt supergoed daar he!! :) En ik ben heel erg trots op je -> 20 sec!! Echt goed zeg..diep respect haha.. Geniet nog ff van het lekker warme weer.. hier zijn de grauwe daagjes aangebroken :( Maar wel bijna kerst :) Kerstmarkten hier zijn echt briljant..ik heb nog nooit zoveel glühwein gedronken haha.. Heeeeeeel veel plezier nog, en tot snel!xx Sandrine

Maartje

OOOOHHHH ZUCHT.... WAT EEN VERHAAL! Ben echt jaloers Kirs! Klinkt echt zo mooi...
Geniet er nog maar lekker van meis!
Enne je hoeft niet jaloers te zijn op kerst hier in de winter hoor... tis maar fris en nat! :S
liefs uit Nijmegen

sem

haaaaaaaaaaaaaaa,
tuup.
tot snel.
muchos funos!
je skoenbroewr

Paul

Kirsten tegen Paul: Heej paultje! Heb je mijn berichtje al gelezen en de fotos gezien?

Paul tegen kirs: Neeej liefie... ik moest vandaag werken, was een beetje natgeregend, moest me warm aankleden, ging boodschappen doen, stond lang in de rij, en moest in de kou weer terug, en toen belde je al.

En dan zie je die fantastische fotos van kirsje in New Zealand! Wat prachtig!
Tijd dat ik weer langs kom.
Blijf maar daar, ik kom wel naar jou toe!

kusjeeee

en veel liefs

en nu wordt het verdorie tijd dat ik je weer zie!

kusss

Martje

Ja hoorrrrrrrrr; wat een verhalen en foto's weer allemaal! Kun je trouwens niet een leuke surfdude voor mij meenemen als kerstcadeautje?! ;)
anyway; ik mis onze skypegesprekken.......nog effe een paar weekjes wachten en dan kunnen we weer 'live' kletsen, ik kan niet wachten!!!!!!
Nu kan ik het oprecht zeggen: tot snel!

xxxxx

Meike

Kindlief!

Je moet echt een boek gaan schrijven! Je verhalen zijn geweldig om te lezen joh!! Jij maakt in een half jaar zoveel mooie dingen mee!

Geniet er nog van!!! En straks kunnen wij weer van je aanwezigheid genieten!!

xx Meike

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!