kirstensmeets.reismee.nl

Living the good life!

Hello there! Hoe is het leven daar aan de andere kant van de wereld? Bij deze weer een verhaaltje over mijn leven hier in Nieuw Zeeland. I

k zal verder gaan waar ik gebleven was.. Het is alweer een paar weken geleden, dus ik moet even terug graven in mijn geheugen... O ja, ik vertelde jullie dat ik naar het Formal dinner zou gaan. Dat was erg leuk! We vertrokken met twee bussen vanuit Huia (mijn huis) naar een chique restaurant naast de Skytower in Auckland. Als echte heren en dames stapte iedereen uit de bus om vervolgens een heerlijke avond te hebben in Crown Plaza, met lekker eten, leuk gezelschap, awards voor de beste maffia outfit (dat was het thema), veel foto's en een dansje op het eind van de avond. Leuk om iedereen op z'n mooist te zien! Ik zal een paar foto's op mijn site zetten.

We konden het die avond niet te laat maken, want de volgende dag zou ik met Marieke, Andrea en John een tramping tocht gaan maken bij The Pinnacles! The Pinnacles is een gebergte in het zuiden van Coromandel. We hebben een 2-daagse tocht gemaakt en geslapen in een berghut, samen met andere 'trampers'. Een mooie tocht! Vooral 's ochtends, toen we de toppen van de berg beklommen (letterlijk beklommen) was het uitzicht echt waanzinnig mooi. Met aan de linkerkant het uitzicht over de Pacific Ocean en aan de andere kant het uitzicht over uitgestrekte bossen en bergen, bedenk daar ook nog even een stralend blauwe lucht bij.. oooh het was fantastisch! De wandeltocht ging vooral door het regenwoud en moerassen heen, dat was ook al erg mooi.

Op maandag was het weer even afkicken van het weekend, zoals ik elke maandag moet.. maar goed, de ouders stromen nu ook binnen en ik heb nu al bijna de helft van mijn scriptie geschreven, dus alles loopt nog op rolletjes. Over twee weken begint de eerste oudertraining, daar heb ik erg veel zin in! Als je trouwens meer info wilt lezen over Triple P, kun je kijken op http://www.triplep.net/. Een paar weken geleden stond mijn studie ook op de Auckland website, in de lokale krant en werd ik benoemd tot Research Manager Kirsten Smeets uit Nijmegen (was erg leuk toen ik onze PR collega vertelde dat ik uit Nijmegen kwam, 'Hoe spel je dat?!') Leuk om dat zo terug te lezen in de krant :)

Het weekend daarna stond er weer een mooi tripje op de planning: 'Northland'! Ook wel het einde van de wereld genoemd. We gingen op weg naar Cape Reinga, het aller noordelijkste puntje van Nieuw Zeeland. Hier komen de twee oceanen bij elkaar, de Tasman Zee en de Pacific Ocean. Wat een golven daar zeg! Super mooi om te zien! Het was echt een heel speciaal plekje. Vooral omdat het volgens de geschiedenis van de Maori's de plek is waar alle zielen van overleden mensen uitvliegen. Het was een mooi moment om weer aan oma te denken, omringd door golven, maori muziek en een ontzettend mooi uitzicht. Een hele speciale plek. Daarna zijn we met onze groep verder gegaan naar 90 miles beach! Dat was ook erg gaaf. Met een grote 4WD bus gingen Elin, Jacob, Serena, Marieke, Oystein, Caroline en ik op weg naar een grote duin om te Sandboarden!! Het was meer sleeen, want je moest gewoon met een slee de duin af, maar het was echt ontzettend gaaf! Zie foto's! Daarna zijn we mosselen gaan zoeken op het strand, die we 's avonds gekookt hebben (ze waren alleen een beetje te zanderig) en hebben we een strandwandeling gemaakt. Het was echt heel mooi daar! Foto's vertellen weer meer denk ik. Na deze tour in het noordelijkste puntje, gingen we weer naar het zuiden in onze groener-dan-groene auto (ook wel tot 'Froggy' benoemd). Die nacht hebben we echt in de middle of nowhere bij een boeren familie, op de boerderij geslapen. was erg gezellig! 'S nachts nog een tour naar glow-wormes gemaakt en uiteindelijk, na een avontuurlijke tocht in het donker door het bos, zaten kleine lichtgevende wormpjes ons aan te kijken, heel apart :)! In dat zelfde bos zijn we de dag daarna de grootste en oudste bomen van Nieuw Zeeland gaan bekijken, de Kauri bomen! Je kan er wel met 10 man om heen staan om de boom te knuffelen, ze zijn zo ontzettend groot!! Die bomen hebben al zo ontzettend veel meegemaakt, ze zijn al 1000 en 1000den jaren oud en hebben al heel wat tsunami's overleefd... Het was een geslaagd, maar vermoeiend weekend, de afstand die we aflegden is het zelfde als dat je even een weekendje naar Zuid-Frankrijk op en neer rijdt... in Nederland zou je dat niet zo snel doen en zeker niet 4 dagen van te voren besluiten, maar hier kan het allemaal! Echt super!

Maar deze tripjes waren nog niet alles, want afgelopen weekend gingen we de Tangoriro crossing doen en naar Lake Taupo. Dit weekend was toch echt wel een van de hoogte punten hier op het Noorder-eiland! het was echt zoooooooooooo ontzettend mooi! Onbeschrijfelijk! Met 18 man uit alle delen van de wereld, vertrokken we richting het Tongariro National Park. Na een gezellig auto trip hebben we 's avonds met z'n allen gegeten in het hostel en een gezellige avond gehad. Toen we aankwamen hadden we alvast een voorproefje genomen voor de volgende dag en een kleine 2 uur durende wandeltocht gemaakt, langs watervallen en met uitzicht op de bergen. Dit was al super mooi, ik wist echt niet wat ik moest verwachten van de dag daarna. We zouden de Crossing gaan lopen, een van de mooiste tochten in Nieuw Zeeland. 19km lang, 8 uur lopen, het weer kan daar elk moment veranderen en er zou nog steeds sneeuw liggen... Op alle weerstypen voorbereid en met veel water en lunch, vertrokken we zaterdag om 7 uur 's ochtends, bepakt en bezakt richting Mount Tangoriro. De hele dag was echt overweldigend. We hebben zo veel moois gezien, zo veel lol gehad, elkaar zoveel beter leren kennen en genoten! We liepen door de sneeuw, langs stomende vulkanen, blauwe meren, rode bergen, bergen met sneeuw en over dorre woestijnvlaktes... Het was echt waanzinnig mooi! Maar ik kan hier wel over blijven vertellen, foto's zullen je al een iets beter beeld geven, maar deze tocht was echt onbeschrijfelijk mooi. Tijdens de tocht hadden we uitzicht op Mount Ngauruhoe , ook wel Mount Doom uit Lord of the Rings. We voelde ons dan ook wel een beetje the fellowship of the ring, toen we daar met 18 man de berg beklommen en lunch hadden boven de wolken, op het puntje van de berg in het zonnetje. Dit weekend zal zeker in mijn herinneringen geschreven blijven, zo mooi!

De dag daarna hadden we nog een vrije dag, omdat ze hier Labour Day vieren, heerlijk! Hebben we bij Lake Taupo 's ochtends aan het meer gelegen, in het zonnetje.. want het begint nu stiekem toch echt zomer te worden hier!! Eindelijk!

Dit weekend schijnt het ook weer mooi weer te worden, weer een mooi weekend om van te gaan genieten! Hopelijk is in Nederland ook alles goed! Tot het volgende verhaaltje maar weer!

Liefs uit Auckland,

Kirsten

Ps. Omdat jullie nu trouwens weer wintertijd hebben, is er nu 12 uur tijdsverschil tussen Nederland en Nieuw Zeeland.

PPS. Ik kon deze keer echtgeen keuze makenmet de foto's... dus bij deze maar een keer wat meer foto's!

Reacties

Reacties

Julia

Hello miss research manager kirsten smeets!! ;)
Waaaaw wat een mooie foto's! Echt prachtig, zou het ook wel echt graag een keer willen zien!
Fijn dat je het zo leuk hebt daar, en allemaal aardige mensen leert kennen, ziet er echt super gezellig uit allemaal :D
En goed dat je in de tussentijd ook nog even tijd hebt om je onderzoek te doen ;)
Hier gaat alles goed, ben ook hard bezig met mn master en SIFE, en huisje zoeken in amsterdam !
Hoe lang blijf je nog weg? Je bent sowieso met kerst weer thuis toch?
Heel veel liefs,
juul

Martje

Dat 'tramping' blijft toch een grappig woord; haha! Maar de foto's alleen al zeggen genoeg!! wat een pracht en praal zeg! Vooral het sneeuwlandschap is indrukwekkend. En je kan inderdaad wel stellen dat het 'living the good life' is. Daar kan de herfst van Nederland niet tegenop. Ik heb in ieder geval ook weer wat plekjes voor mijn 'to-do list' toegevoegd!
Veel plezier met genieten nog :)
kus uit Nijmegen

Rutger

A tramping Research Manager?! oet Sjin?!! :)

Living the good life, that's the way to go!
De foto's zien er prachtig uit, en de verhalen klinken erg gezellig, dat 'tramping' zou ik ook wel eens willen doen. En inderdaad.. Nieuw-Zeeland staat nu ook op de lijst, maar tegen de tijd dat ik daar heen ga kom ik jou om tips vragen!

Geniet maar lekker Kirsten, hier is alles goed, check www.myspace.com/sungrazerband

Stay Fuzzy :)

Rutger

Audrey

Lieve lieve Kirsten!

Wat maak je toch mooie dingen daar mee. De foto's spreken voor zich. Ik werd er echt stil van, zo mooi :) Ook zo anders dan ik hier mee maak. Je hebt me onbewust echt helemaal overtuigd om naar Nieuw Zeeland te gaan snel! Ben blij dat je een leuke groep mensen om je heen hebt en keep up the good work met stage!

Blijf genieten van alles wat je doet. Ik ben trots op je!

Kussie

Mirthe

Kir, net bijgekletst met je, maar heb nu al geen woorden meer voor de foto's. Ijzingwekkend mooi. :)
Supertramp... (dan moet ik aan Into the Wild denken... zo avontuurlijk ga je het hopelijk toch niet maken, he? ;))! Af en toe mag je wel tijdens je research met je hoofdje weer in de wolken (boven de sneeuw) zitten, hoor. Kan me voorstellen dat die tegenstelling reizen/realiteit steeds gek is. But you are doing a great job. Ciao, ik ga weer effe verder met het artikel. Dat leidt me dan weer in gedachten tot Afrika, een hele andere wereld weer. ;)
Echt, leve, geniet ervan, he. Jammer dat ik niet even kan komen kijken, t ziet er zo aanlokkelijk uit.
CIAO bébé.
;)

Mandy

Hey Frodo ;)

Wat een fantastische verhalen en fotos zijn er toch weer :)
Echt mooi om te lezen dat je zoveel kunt zien in je vrije tijd! En ondertussen ook nog tijd hebt om al zo ver te zijn met je scriptie :)
Geniet er nog van zolang je daar bent! Voor je het weet zit je weer tussen de saaie Dutchies.

Tot snel meis!
Kus

Paul Smeets

Hoi Kirsten,

Indrukwekkend al die mooie avonturen(foto's). Bij het gala ook nog in 't zwart en (speciaal?) een lampje boven je hoofd om je goed te kunnen zien? En altijd vrolijk lachend hoog in de bergen, in de sneeuw, op een strand, in de zandduinen (met slee?), het einde van de wreld en botsende zeestromen: prachtig. Koester al dat moois. Veel goed van Pap en Mam XXXX

Yvon

He lieve Kirs,

wow die fotos zijn echt weer super gaaf!!
Je bent wel echt optimaal aan het genieten daar, super!
Ook fijn dat je scriptie zo goed loopt.
Ik dacht toen ik het las, al op de helft?! Maar toen bedacht ik me dat je al over 2 maanden terug bent!!!
Leuk voor ons om je weer te zien, minder leuk voor jou dat het weer tijd wordt om te gaan. Maar goed je hebt nog een flinke tijd, dus meis geniet er nog van daar aan de andere kant van de wereld!

Liefs x Yvon

San

Wat kun jij ontzettend enthousiast vertellen! Die foto's zeggen idd wel veel, super mooi! Vond je het niet eng om zo omhoog te klimmen? Tenminste ik had dat toen ik in Indonesie een vulkaan beklommen had, maar dan maakt dat uitzicht in een klap alles goed! Had je trouwens geen flashback toen dat zand op je mosselen voor een extra lekker aroma zorgde? hahah! Ik zou trouwens bijna vergeten dat jij keihard stage aan het lopen bent en nu al research manager bent! Nice job! Nou kirsje geniet ontzettend hard verder en succes met je eerste ouders! En hopelijk vind je voor je volgende verhaaltje wat sneller een gaatje!:)
Een dikke knuffel uit Tilburg!xx

Meike

Potverdikke Kirsten smeets! Weet je zeker dat je niet stiekem in een film beland bent daar???!!! Wat een geweldigheid! Geniet ervan, big hug!!

Maartje

Ohh wat heerlijk klinkt dat! Echt fantastisch! Wat zal Nederland ongelofelijk saai zijn als je straks weer terug bent... :S
Geniet er maar goed van! :D
liefs! xx

Thalia

Hallo Kirsten uit Nijmegen!
Ik heb je foto's niet gekeken... maar ik denk ook niet dat ik ze wil zien eigenlijk. Volgens mij moet ik mij voorbereiden op foto's van heleleleleeleleleleeleeelllleeleeleleel mooie uitzichten en allemaal mooie bergen en Lord of the Rings omgevingen en wolken die errug mooi zijn in de blauwe lucht.... En dan kijk hier naar buiten.. ik word er gewoon depri van bijna haha als ik jouw verhaal lees (en straks toch maar naar je mooie foto's ga kijken ;p) Maar je maakt geweldige dingen mee volgens mij! Wat leuk dat jullie elke keer met zoveel mensen zijn. Klinkt allemaal erg gezellig. Al die tochten lekker met zijn allen maken.. prima!
Heel veel plezier nog daar en succes met je eerste oudertraining!
X Thalia

Onne

Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaauuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
binsjloes!
xx!

Merel

Hey homie!!!

Echt leuk verhaal weer joh! Maar WOOOOW wat een mooie foto's!!! Je geniet nog steeds zie ik! Ben nog steeds jaloers!
Hier alles goed! Michelle is helemaal het huis uit, Lydia zit nu in Michelles kamer, Jorick zit nu in Lydia haar kamer en we hebber er voor 2 maanden een meisje bij Franka. Een collegaatje van mij. Die blijft tot 1 januari dus die zal jij net niet zien, want daarna mag ik in Joricks kamer!!!! :D
Dus dat is het nieuws wel weer van deze kant. en oh ja... het wordt hier steeds kouder en natter :(

Maar goed, blijf jij maar lekker genieten!!!

Kus

Pieter Pietmans

Beste Kirsten,
Als een dezer dagen een pakket met
Bol verschijnt voor jouw deur,
wil deze Sinterklaas u verzoeken
dit tot zijn verjaardag niet te openen.
Vertrouwend op uw
resistance,

P.P.

Mettie

Hallo Kirsten,

Zo te lezen, begin je, je al een beetje thuis te voelen, wat goed is.
Allereerst, van harte gefeliciteerd met Paul, al is die in het drukke Holland.
Fijn, dat het zo goed gaat met jou, gaat de tijd ook sneller, het is zo Kerst. Met de studie gaat het ook goed, zo te lezen, en wat maak je veel mee, kan niemand je meer afnemen, Heel veel succes en nog veel gezelligheid met je vrienden en vriendinnen.

Liefs Riens en Mettie uit Culemborg

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!