kirstensmeets.reismee.nl

Het begin van het einde...

Tja, het begint nu toch wel angstvallig dichtbij te komen, het einde.. Deze week stond vooral in het teken van laatste weekendje weg met de hele groep, laatste diner, laatste keer op stap, afscheidsfeestjes en afscheid nemen.. Met een dubbel gevoel hebben we de laatste week nog zoveel mogelijk leuke dingen gedaan met z'n allen, maar het is nu toch echt realiteit: aan al het moois komt een eind..

Voor mij duurt het nog even en heb ik nog een paar mooie weken voor de boeg, met alweer een aantal mooie tripjes gepland en natuurlijk ook nog even hard aan de scriptie werken. (Daar gaat het overigens goed mee. De eerste oudertrainingen zijn gestart! Het is zo leuk om weer wat meer klinisch werk te kunnen doen! en na alle telefoongesprekken die ik gehad heb, de ouders in het echt te zien! Erg leuk. En ook heel leerzaam om bij de trainingen te zijn, met de ouders te discussieren, problemen uit de praktijk te horen en ouders advies te geven, heel interessant allemaal. Het is wel even bikkelen, het zijn lange dagen met die trainingen, maar erg leuk!)

Maar goed, het wordt dus ondertussen wel steeds rustiger in Huia en meer en meer mensen gaan dr vandoor om te reizen of weer terug naar huis. Heel veel mensen komen nog terug naar Auckland om het vliegtuig te nemen, dus Marieke en ik (wij blijven het langste in Auckland) worden zo een beetje de achterblijvers, waar iedereen terug komt om nog even snel een wasje te doen, gezellig samen te eten en afscheid te nemen voordat ze vertrekken. Gelukkig maar, want zo hoeven we nu nog niet officieel afscheid te nemen van iedereen omdat nog veel mensen terug komen :) Want tja, het is eigenlijk onverstelbaar hoe snel je nieuwe vrienden maakt in zo'n korte tijd en hoe moeilijk het is om afscheid te nemen!

Maar ik ben blij dat ik nog een paar weekjes te gaan heb om te kunnen genieten van dit mooie mooie land!!

Voor al dit afscheid-nemen hebben we eerst nog met z'n allen weer ontzettend leuke tripjes gemaakt en genoten dus daar zal ik meer over vertellen, dat is wat gezelliger ;) Het begint nu steeds warmer en zonniger te worden in Auckland, dus dat is een goed teken en daar worden onze tripjes dan ook op aangepast! Zo gingen we een aantal weken geleden lekker naar het strand, na een avondje goed stappen in Danny Doolens en hebben we heerlijk met bikini in het zonnetje gelegen! Good times, good times! Door de week werk ik dus vooral aan mn scriptie, hebben we weer es een bezoekje aan de chocolate boutique gebracht (die moeten ze in NL ook invoeren!), veel dinertjes samen gehad, quiznights gewonnen, kwam Pieter ten Horn even op bezoek in Auckland (grappig om hier mensen van thuis te ontmoeten!), hebben we vrienden aangemoedigd bij de Auckland marathon om 6uur 's ochtends (wie houdt er nou een marathon om 6(!) uur 's ochtends!, gekke kiwi's), kwam de hoofdbaas van Triple P even op bezoek vanuit Australie en was ik 's avonds dus ook druk met oudertrainingen geven. Om jullie weer even een klein overzichtje van m'n wekelijkse activiteiten te geven.

Daarnaast heb ik weer een paar mooie tripjes gemaakt. Zo ging ik 2 weken geleden op pad met 'The Dutchies'! Omdat het examen tijd was moest iedereen studeren.. behalve de Nederlanders haha! Dus ja, toen werd het een Dutchie trip, omdat de andere mensen met de neus in de boeken zaten. Heerlijk om weer even Nederlands te kunnen praten, al zijn we stiekem ook wel aan het verengelsen en praten we vaak Engels met elkaar zonder dat we het door hebben... Met Martijn, Bas en Marieke ging ik op pad naar de Bay of Islands en het was heerlijk! We hebben een zeiltochtje gemaakt, supermooie baaitjes gezien, gesnorkeld, een eilandje verkent, heerlijke maaltijden gehad, lekker in het zonnetje op het dek gelegen en ik heb ook even de boot mogen sturen (wees gerust, we zijn niet omgekiept, om t even met een limburgs woord uit te drukken). Het was echt een heel relaxt dagje! De dag daarna moesten we onze BBQ-kilootjes van de vorige dag kwijt en besloten we een fietstochtje te maken, wat je natuurlijk niet kan overslaan als echte Nederlander. Martijn en ik besloten de stoere 'low riders' te pakken... dat was wat. Twee limburgers op low riders waar de ketting om de 100 meter dr vanaf viel... haha een hilarische tocht was het wel! Waar je normaal een uur doet om bij de eind bestemming te komen, deden wij er meer dan 3 uur over en hebben we ook nog even over de snelweg gefietst haha! In Kiwi-land kan het allemaal...

Na dit weekend overleefd te hebben en weer even m'n Rowwen Heze gehalte bijgewerkt te hebben, stond er afgelopen weekend het laatste weekendje met een groep mensen gepland naar: Waiheke Island! Met 15 man vertrokken we met de Ferry richting Waiheke (met vrijdag natuurlijk eerst weer een mooie avond in Danny Doolens!) en verbleven we in ons kleine paradijsje. Bovenop een heuvel sliepen we in een heel gezellig en klein hostel, met uitzicht over de zee tot helemaal aan Coromandel, tussen de mooie wijnvelden... Waiheke staat bekend om de vele en goede wijnen, dit wilden we wel even testen en hebben met z'n allen een wijnproeverij gedaan. Geweldig! Uiteindelijk besloten we dat een Italiaanse rose en een Shiraz als beste uit de bus kwamen, na een aantal glazen wijn te hebben geproefd, geroken en gedronken.. gezellig was het wel in ieder geval :) We hebben er mooie foto's van..

Na een hilarische trip terug door de wijnvelden, hebben we die middag nog heerlijk aan het strand gelegen en werd er zelfs gezwommen! Met een heerlijk gitaarmuziekje op de achtergrond (lees: een duitser die goed gitaar kan spelen en zelfs guusje meeuwis kon zingen in het Nederlands haha), het zonnetje op ons gericht, een leuk gezelschap bij elkaar, was dit lekker genieten! 'S Avonds hebben we onze best-uitverkorende wijnen gedronken onder genot van een ontzettend lekkere BBQ! het was heerlijk!

Omdat Waiheke een groot en ontzettend mooi eiland is, besloten we de dag daarna een mountainbike tocht te maken om het eiland te verkennen. Het was niet niks, bergje-op-bergje-af, maar ontzettend mooi! Voor lunch kwamen we weer bij een wijnproeverij terecht, maar deze keer toch maar geen wijn gekocht aangezien de goedkoopste fles 6000 dollar was.. Zondagavond gingen we weer terug met de ferry richting Auckland, we zaten rustig naar buiten te kijken, een beetje weg te doezelen na een leuk weekend toen er ineens zes orka's achter de boot zwommen!! Zo mooi om ze uit het water te zien springen! Erg gaaf! Al met al was het een heerlijk weekend en heb ik weer ontzettend genoten!

Afgelopen maandag hadden we een groot afscheidsfeest gepland, omdat het de laatste dag was dat iedereen in Auckland was.. Het was een super leuke avond, veel gelachen, iemand had een filmpje gemaakt met veel foto's van het hele semester wat erg leuk was, veel herinneringen opgehaald en vooral veel afspraken gemaakt om iedereen op te gaan zoeken! Met een lach en een traan werd het eerste afscheid genomen en is Kristine nu weer terug naar Noorwegen, Martijn en Oystein vertrokken naar Australie, dus die zie ik niet meer voordat ik vertrek. De rest vliegt uit naar Samoa, Zuider-eiland, Fiji of Australie, maar zie ik nog allemaal, dus dat is wel leuk! Iedereen komt om de buurt weer binnendruppelen, dus we hebben al veel reserveringen in het Marieke&Kirsten hotel ;) Maar ik heb nog vijf hele weken om te genieten en dat ga ik ook zeker doen! Met Piha beach, Bay of Plenty en een surftripje (en misschien wel duikcursus) al in de planning, heb ik nog een mooie tijd te gaan!

Ik hoop dat in Nederland ook alles goed gaat met iedereen!

Cheers vanuit Auckland en tot het volgende verhaaltje weer,

Kirsten

ps. Ik wil jullie dit toch eigenlijk niet onthouden... weer een paar mooie verengelste nederlandse woorden waar we de afgelopen weken weer veel lol om hebben gehad haha! Zo bestaat in het engels een 'dunky-bridge' toch echt niet (probeer ezelsbruggetje maar eens uit te leggen in het engels haha), staan wij als nederlanders toch echt met 'two feet on the ground', zit er een 'adder under the grass' en weet heel Auckland nu dat 'Sinterklaas en Black Piet' in Nederland zijn aagekomen..

pps. Om in de Sinterklaas sfeer te blijven hebben we afgelopen week pepernoten gebakken! En het viel nog in de smaak ook bij alle internationals!

ppps. Bedankt allemaal weer voor alle berichtjes op de site, kaartjes, emailtjes en skype gesprekken!

Reacties

Reacties

Paultje

jaaa ik ben de eerste!!
Wat een moooi verhaal weer! Hoe groot waren de Orkas? Hoe konden jullie nog fietsen na al die wijn? En mag ik mee duiken?

Dikke knuffel!

Rutger

Hey Dutchie!

Wat een avonturen! En wat een weer! Nieuw-Zeeland was laatst op het Jeugdjournaal (kijk ik altijd met de kids in de klas tijdens het eten) dus toen heb ik even heel trots verteld over mijn zus! Volgens het Jeugdjournaal was er een hittegolf, dus ik ben niet (ik herhaal: niet) jaloers dat jij nu lekker op het strand ligt, mountainbike-tochten onderneemt, een boottocht met orka's, en een BBQ zal vast niet ontbreken :)

Tot slot nog een klein surprise-gedichtje:
Sainterclaze and Black Peet zijn inderdaad in het land, maar pepernoten smaken vast beter op het strand.

Enjoy!
Big hug,
Rutger

Juud

Kirsje, kort maar krachtig: hmmmmmmmmm wat een foto's!!!! Sterkte met afscheid nemen... Liefs

mirthe

haha... adder under the grass?
grapjas.

:)

maar wat een superdingen weer allemaal. mooi land, buitenkansjes zijn die uitstapjes. t verhaal is een aanvulling op skype!

foto's bekijk ik straks.

kus!!!!

Jorick

Heey lieve homie! Klinkt weer allemaal te goed! Gelukkig heb je nog een maand. Geniet nog zo veel je kan en kom vervolgens naar G51!
Groet Jorick

Audrey

Lief vriendinnetje van me!

Wat is het toch een feest om jouw verhaaltje weer te lezen. En de foto's zijn onbeschrijfelijk mooi! Ik begin zelfs stiekem een beetje jaloers te worden op dat mooie land daar hoor ;) Al mag ik zelf ook niet klagen.

Ik begin zelf ook al de spanning te voelen van het afscheid nemen en het bevalt me helemaal nog niet! Maar goed.. om in de happy sfeer te blijven: pepernoten!!! Waaah.. ik had zelf ook al bedacht om die te gaan bakken. We gaan hier zelfs ook een pakjesavond vieren met de Dutchies haha! Wordt vast tof.. en ik weet hoe moeilijk het is om uit te leggen wie sinterklaas is. Amerikanen snappen er niks van haha!

Oh trouwens, en die wijproeverij?! Dat klinkt hemels... :) En hou de eer van de Nederlanders op de fiets maar hoog hoor. Ik doen mn best om hier ook te laten zien hoe Nederlanders fietsen haha!

Blijf genieten meid en ik vond het super super super fijn om weer eens met je te skypen! Kan niet wachten om je weer een knuffel te geven :)

Kus

Mandy

Lieve Kirs

Wat een mooie flora en fauna heb je daar toch (soms ook een beetje raar: roze schapen?!).
Lijkt me echt super om zomaar ineens een groep orka's voorbij te zien komen!
Een beetje jaloers ben ik dus wel ;)

Het lijkt me wel een dubbel gevoel nu het einde nadert en er al veel mensen weg gaan.
Wees gerust: iedereen hier wacht met smart op je terugkomst hoor!! :) Dus er is ook een happy side ;)

Meis geniet er nog van!
Voor je het weet zit je weer 'gewoon' op de uni hier haha!

Groetjes,
ook van Murat

Merel

Hey Kirsten!!

Wat een top verhaal weer! Wat een leuke tripjes maak je toch! Ik wens je veel plezier nog met je laatste maandje! En ben jaloers op je als je gaat surfen!! Have fun!!!

Liefs Merel

Mariska

Hey Meis,

Wat een geweldig verhaal weer. Ik heb super gelachen om die verengelste nederlandse woorden. En om die roze schapen natuurlijk. Dat jullie wijn waren gaan proeven had ik wel door. Paul vertelde over je weekend weg, en wijnproeven, toen vertelde ik over tijdstip van je sms voor mijn verjaardag en las je sms voor (die een beetje vreemd was geschreven), en toen vroegen we ons toch af hoeveel wijn je toen al geproefd had? Maar....leuk weekend gehad;)
Succes met het afscheid. Ik weet hoe dat gaat en herken het nog van mijn 'study time abroad'. Maar misschien een kleine troost: een jaar nadat ik terug was zijn wij meteen met zijn allen op zomervakantie gegaan en een aantal mensen hebben mij opgezocht in Nederland of heb ik opgezocht. En ik heb nog steeds contact met een aantal mensen!

Liefs, Mariska

Yvon

wow wat een leuk verhaal weer.
Vooral die Orka's... super zeg!!!

Sterkte alvast met afscheid nemen maar eerst nog goed blijven genieten.

Kus Yvon

Thalia

Hai! Sorry voor mijn enorm late reactie... maar hij is wel net zo gemeend als dat ik gelijk reageer hoor! Ik ben benieuwd wat die chocolade boutique inhoudt. Ik stel voor dat wij dat ook een keer gaan doen! Wat fijn dat je al wat meer klinisch kunt doen in die training. Het lijkt me wel heel moeilijk om al die ouders advies te geven en goed, in het Engels, te reageren. Maar mss spreek je nu onderhand al vloeidender Engels dan Nederlands :) Oh haha, te vroeg gejuicht, ik lees nu dat je ook op Nederlandsweekend bent geweest! Good for you ;p Wat vet dat er 6 orka's achter je boot zwommen! Volgens mij zijn die in het echt zoooo groot! Balen dat Sinterklaas en Black Piet gisteren weer zijn vertrokken, toch jammer he!
Geniet ervan en succes nog met je scriptie!
X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!