kirstensmeets.reismee.nl

Handshoes and tsunami’s

Na een media stilte vanuit Nieuw Zeeland, hier weer een bericht vanuit Auckland! Het gaat goed hier, ik vermaak me nog steeds prima in dit mooie land! Ik heb zelfs al twee tsunami's overleefd en nog steeds droge voeten. De afgelopen twee weken, kregen we twee keer een waarschuwing dat er een tsunami opkomst was en dat we niet naar het strand mochten en vooral niet met bootjes het water op mochten. Zat ik me telkens achter mijn computertje druk te maken of ze me niet vergeten waren te evacueren en wat de belangrijkste spullen waren die ik toch wel wilde redden, bleek het twee keer een golf van niet hoger dan 40 cm te zijn! Gekke kiwi's ook. Maar op het strand kon je wel een kleine afdruk zien van de golf, toch wel gek! Hopelijk blijven de tsunami's voorlopig weg of net zo klein.

Verder praat ik als een echte kiwi natuurlijk ook veel Engels en merk ik dat mijn Engels ook erg goed vooruit gaat hier. Dat wil niet zeggen dat mijn Nederlandse taal (en mijn Limburgs dialect natuurlijk) verloren gaat, want zo af en toe komen er toch wat vernederlandste (is dat een woord?) vertalingen naar boven drijven. Zo liepen we op een koude, maar gezellig doordeweekse avond naar de quiznight toe en vroeg ik me hardop af waar mijn handschoenen waren. Met andere woorden: 'Where are my handshoes?' Een verbaasde blik, een keiharde lach, een nog harde lach van een Canadees was het antwoord... 'Dragen jullie schoenen aan je handen als je het koud hebt?!!' Haha! Wat is Nederlands toch ook een mooie taal. Het klinkt nu natuurlijk niet heel geloofwaardig meer als ik zeg dat mijn Engels verbeterd, maar het is toch echt waar... (zo weet ik bijvoorbeeld dat handschoenen geen handshoes zijn maar gloves)

Om jullie nog even een klein overzicht te geven van mijn leven hier zal ik even wat meer vertellen over mijn gewone, dagelijks leven hier. Mijn week bestaat vooral uit scriptiewerk overdag, quiznights (met vragen als 'In welk land ligt de stad Delft?'), drankjes drinken, film avondjes, sportieve acties (hardlopen en ABT classes), shared dinners en bezoekje aan de choclate boutique of ijswinkel (geweldig!) in de avond. Van mijn weekenden maak ik kleine vakanties, met geweldige trips hier in het nog steeds verbazendwekkend mooie Nieuw Zeeland.

Zo ben ik afgelopen weekend naar Coromandel geweest! Dat was echt super! In de buurt van het ‘hot water beach' verbleven Mark (Canada), Caroline (France), Marieke (Eindhoven) en ik in een heel mooi hostel in Hahei. Het was geweldig! Het strand is daar super heet, vanwege de vulkanische activiteit in de grond. Als je dus een kuil graaft en dit superhete water (rond 70 graden) met de zee mengt, heb je je heerlijke eigen hot water pooltje! We hebben 3 uur gegraven en daarna heerlijk genoten van het zonnetje in ons eigen badje. Een vreemde gewaarwording was het wel, maar het was het zeker waard! (zie foto's). Verder hebben we nog een supermooie hiking tocht gemaakt naar de Cathedral Cove and Cooks Beach, watervallen bezocht, dé 309 road gereden, gezellige avondjes gehad en veel gelachen. Het voelde echt als een kleine vakantie! Het was dan ook wel weer moeilijk om op maandag weer aan de slag te gaan, maar ook het serieuze werk moet gedaan worden en gelukkig begint alles nu ook op rolletjes te lopen, dus dat is wel fijn!

Alsof dit nog niet genoeg was, heb ik ook nog een tripje naar Tiritiri Matangi Island gemaakt in een van de weekenden daarvoor. Met heel veel bijzondere en unieke vogels op dit eiland, de echte Kauri bomen van wel 1000jaren oud, broedende pinguins en dolfijnen die met ons mee zwommen onderweg naar het eiland toe, was dit ook echt een ontzettend geslaagd tripje!

Kortom, het blijft me verbazen hoe mooi het hier is! Ik ben vast een heleboel vergeten te vertellen, maar dat komt wel weer een ander keertje (Rangitoto Island, One Tree Hill en de beruchte karaoke nacht bijvoorbeeld, ook erg mooi!).

Morgen hebben we een ‘Formal Dinner' van onze flat in een restaurant in de stad en zal iedereen op z'n mooist verschijnen. Ik ben benieuwd, ik heb er in ieder geval zin in!

Nog even een dagje aan de scriptie en dan is het weer tijd genieten van één van de ontzettend mooie weekenden hier in Auckland!

Hasta la vista!

Liefs Kirsten

Reacties

Reacties

El

Kirsje!

Wat schrijf je toch weer leuk! Ik heb begrepen dat het karaoke filmpje ergens te vinden is op internet... :). Leuke foto's trouwens, wat is dat Tiritiri Matangi Island mooi!!!

Nou geniet ervan en veel plezier tijdens je formal dinner.

xx

Merel

Hey Homie!!!

Echt zo gaaf allemaal wat je meemaakt! Zeker eng zo'n alarm voor een tsunami! Ik zou ook meteen mijn tassen paraat hebben met mijn lievelingskleren ;)
De foto's zijn elke keer ZO mooi!
kan niet wachten totdat ik ze in een fotoalbum mag bewonderen!

Kus Merel

Anouk

Kirs, ook al "spreek" ik je bijna elke dag...het blijft leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt! En de foto's te bekijken. Nu nog je karaoke filmpje zien en horen hoe je zangkunsten zijn :) ! xx

Mandy

Hey Kirs!

Wat een mooie foto's zitten er weer tussen zeg! En wij maar in de regen zitten hier ;)
Ondanks dat we elkaar niet zo heel veel spreken tegenwoordig (ik en skype kunnen niet met elkaar overweg zo is gebleken) volg ik toch je verhalen en blijf zo up-to-date!
Veel plezier nog aan de andere kant van de wereld, maar ik zou het niet erg vinden als je weer snel terug kwam hoor :)

Groetjes!!

yveke

Hey KIRS!!!
Wauw zeg, wat maak jij allemaal te gekke dingen mee!! en wat goed van je dat het zo goed met je onderzoeken gaat en je veel actie onderneemt! Ze zullen trots op je zijn, net zoals je ouders, je vriendje en ieder van je vrienden!!!
hopelijk zul je nog heel veel genieten in auckland en vooral geen natte voeten krijgen...niet dat we ons nog druk moeten maken ook he!
hou je taai meis, en ik wens je alvast een fijn weekend!!! en die stress hier in NL dat is ook niet altijd je van het haha ;) dus blijf lekker open-minded en geniet van alle nieuwe ervaringen die op je af komen, want voordat je het weet is deze mooie periode alweer voorbij!

veeeeel liefs en een hele dikke poen van yve en ook natuurlijk joel!

mirthe

ha kir.. en wát is ABT classes (aerobics) en wahaha.. handshoes... dat is wel een hele mooie vernederlandste uitdrukking. jammer dat er niemand op dit moment een onderzoek doet naar het verengelsen van het nederlands (wacht: andersom.. het vernederlandsen van het engels), want dit was toch wel een mooie catchy beginzin...
maar wowwie, wat een mooie foto's (en een mooi verhaal) heb je maar weer, zeg. coromandel lijkt me heel bijzonder en nu snap ik waarom je holes aan het diggen was, maar hee.. je avontuur versnelt wel opeens. zo som je nog even 3/4 gaven weekenduitjes op, die ik wel half gehoord heb, maar nog niet helemaal. dusssss... op skype of via mail of via een kaartje (houd jouw brievenbus trouwens in de gaten) verneem ik binnenkort graag de details. ik heb trouwens laatst een echte kirstenfilm gekeken. wie weet stuur ik die wel op. kun je die met je mates in nz bekijken.
ciao! x
ps. mn scriptie komt in n mooi boekje, dat laat ik je nog wel zien als je thuis bent. owjee, dat duurt nog wel even, he.
pps. ook al doe je niet mee met surprise, ik denk dat we ondertussen wel genoeg materiaal hebben om je iets sjuns op te sturen daar in nz. ;)

Audrey

Lieve Kirsje!

Wat fijn om weer een verhaaltje te lezen en wat schrijf je ook weer leuk :) De foto's zijn prachtig en het lijkt er toch op dat je het heel goed naar je zin hebt daar! Volgens mij is het wel heel anders dan mijn wereldje hier haha! Er zijn in Virginia geen bijzondere vogels of dolfijnen te verkennen, alleen gek dansende amerikanen! :) En die hotwater strandje.. oeeeh, daar zou ik ook wel drie uur voor willen graven!
Blijf genieten en we skypen weer snel :)

Dikke kus

mirthe

gaven = gave.....
te lang in de ub gezeten geloof ik ;)
(maar btw... heb net gevolleyd, was tof...
maar niemand had van die gouden voetbalballen tussendoor zoals jij altijd deed ;),
moet je wel blijven oefenen, daar, he!!!)

Valerie

Hee meid!

Wat een leuke verhalen. Je zit echt in een compleet andere wereld, ongelooflijk! Als ik jou verhaal lees en je foto's bekijk is dat ongeveer het tegenovergestelde van wat ik hier zie haha...
Echt superleuk dat je zoveel onderneemt. Het zijn kansen en die moet je grijpen! Once in a lifetime...
Binnenkort gaan we echt proberen te skypen! Maar dat komt vast helemaal goed.
Nou meid, geniet van deze onvergetelijke ervaringen en heel veel succes en plezier!

Dikke knuffel,
Val

annie beulen

Gezellig geschreven, heerlijk om te lezen. En mooie, gekke, vrolijke foto' s. Dat lukt daar wel. Leuk toch, dat je werken zo mooi kunt combineren met uitstapjes. Geniet ervan.
heel veel groeten.

Meike

Kindlief!!

WOW WOW WOW WOW!!!

Je verhaal is weer geweldig om te lezen! Heerlijke afwisseling van het studie leventje hier in Nijmegen, even lekker wegdromen!
Je bent echt goed bezig als ik het zo hoor, druk met je scriptie maar ondertussen leuke mensen ontmoeten, het land verkennen, kuilen graven, sporten, je zangkunst vertonen en de Nederlandse taal (handschoen) verspreiden! Keep up the good work!
Wat een gave combinatie zo werken voor je studie en dan zo veel meer meemaken... je zet me aan het denken voor mijn onderzoek volgend jaar.... ;-)

Hier alles z'n gangetje!
Als je terug bent wedstrijdje squach he?!

Liefs!!

Paul

heeeeej liefie!

Wat een mooie verhalen! Ik heb nu, na 10 dagen zonder douche in de woestijn te hebben gezeten, eindelijk weer even internet. En wat een mooie foto's! Ziet er allemaal heerlijk uit. Ik zit nu in Salt Lake city en zie eindelijk weer mensen na die eenzame woestijn tocht haha. Ik ben nu toch wel heel benieuwd naar dat filmpje van de karaoke...

dikke kus

je paultje

mirthe en sem

paul, wanneer kom je terug?
(in de tussentijd: GENIET)

Yvon

He Kirsje,

hahaha handshoes! hilarisch!
Wat een slimme manier van leven heb je daar, door de weeks lekker werken en quizen en in het weekend genieten van het land. Echt super!

Vind het jammer dat we nog niet geskyped hebben maar om Manys woorden te gebruiken Yvon en Skype...
Misschien donderdag als ik bij Marthe ben?!?!

Liefs en een kus uit den bosch

Jorick

Heey die Kirs! Leuk verhaal weer:D Ennuh die 40cm tsunami, ..... daar kun je op surfen joh! haha pas maar op! Hier alles goed, groeten uit Nijmegen x

smeets.paul@tiscali.nl

Hoi Kirsten.We zijn benieuwd naar je verhalen over Taupo!!!!
xxjes paul en kitty

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!