kirstensmeets.reismee.nl

Becoming a Kiwi!

Ondertussen woon ik alweer meer dan twee weken in mijn nieuwe stad, Auckland. En in die korte tijd is er al zoveel gebeurd! Dus bij deze weer een nieuwe update.

Zo langzamer hand begint de Kiwi in mij een beetje los te komen. De eerste paar dagen voelde ik me nog steeds de toerist in een nieuwe stad, langzamerhand begint dat gevoel nu te veranderen en voel ik me steeds meer een inwoner van Nieuw Zeeland.

Als een echte Kiwi ga ik nu 's ochtends vrolijk mee in het werkverkeer, doe ik net alsof ik al jáááren weet dat er geen stop-knoppen in de bus zitten maar touwtjes met een belletje waar je aan moet trekken (tja, dat duurde even om daar achter te komen), begint de rugby fan in mij wakker te worden (want rugby is hier helemaal hip) en ben ik lid geworden van de tramping club!

Toch blijf ik naast mijn opkomende Kiwi gevoel, ook stiekem nog wel een Nederlands meisje die het wel mist om met je fietsje naar de uni te kunnen fietsen, toch echt geen Nieuw Zeelands accent heeft en eigenlijk het hele rugby spel totaal niet snapt...

Maar het is hier fantastisch en ik leer ontzettend veel en geniet van al het moois wat Nieuw Zeeland te bieden heeft! Naast het genieten van vrije tijd, ben ik nu toch ook echt weer begonnen met studeren. Dat was even moeilijk, na twee maanden alleen maar reizen en vrijheid, maar het bevalt eigenlijk ook wel weer prima! Ik doe een leuk project en ben nu begonnen met ouders te werven voor mijn onderzoek. Ik ga een onderzoek leiden waarbij ouders een training krijgen om met het ongehoorzaam gedrag van hun kind om te gaan. Op dit moment bel ik alle kinderdagverblijven af om te vragen of ze ons project willen adverteren, wordt ons onderzoek op de radio en in de krant geplaatst, hou ik screenings met ouders aan de telefoon en zal ik dan ook uiteindelijk de training mee gaan leiden en hier mijn scriptie over schrijven. Het is erg leuk om het onderzoek met de praktijk te kunnen combineren en de hele Triple P insteek bevalt me goed!

In de eerste week ben ik vooral op de Universiteit rondgeleid en hard aan de slag gegaan, maar kreeg ik ook mijn nieuwe kamertje en leefomgeving te zien waar ik de komende maanden zal verblijven. Ik woon nu op een soort Hoogeveldt in Auckland, Huia Residence genaamd. Met 30 studenten op een gang, een gemeenschappelijke keuken/woonkamer/badkamer en heeeel veel studenten. Het is hier erg gezellig! Ik heb al veel mensen ontmoet en trek vooral op met een groep internationale studenten. In mijn eerste weekend zijn we met een paar mensen er op uit gegaan en heb ik vooral de stad verkend, in de skytower geweest (hét symbool van Auckland), van het mooie weer genoten op Mt Eden (én het mooie uitzicht) en naar het Auckland museum geweest. Het was heerlijk om me zo te nestelen in mijn eigen stad en mensen te leren kennen. Het stappen hebben we ook al uitgeprobeerd en dat kunnen ze hier ook!

En afgelopen weekend was voor mij eigenlijk al een once-in-a-lifetime ervaring hier in Nieuw Zeeland! We hadden eigenlijk het plan om naar Rangitoto Island te gaan, maar de weersvoorspelling zaten niet echt mee én we hoorde dat de All Blacks (het Nieuwe Zeelandse rugby team) in de buurt van Auckland zou spelen tegen Zuid-Afrika. Dát wilde we niet missen! Op de gok zijn we naar Hamilton gereden, met de hoop nog kaartjes te krijgen voor de eigenlijk uitverkochte wedstrijd. De wedstrijd was te vergelijken met het Nederlands elftal dat tegen Portugal ofzo moet spelen, het was er een gekkenhuis! In het begin hadden we dan ook niet echt veel hoop om nog aan tickets te komen, maar na een lange zoektocht hoorde we dan de verlossende woorden: Are you searching for a ticket? YESSS! WE DO!

We hadden onze tickets veroverd en er niet eens meer voor hoeven te betalen! De wedstrijd en de hele show er omheen waren echt fantastisch en ik had dit echt niet willen missen! Dit was één van de dingen die op mijnto-do-in-new-zealandlijstje stond en het was ook écht een super sjieke ervaring! Iedereen ging uit z'n dak en alhoewel Nieuw Zeeland verloor en Zuid-Afrika er met de trofee vandoor ging, was de sfeer echt geweldig!

Volgend weekend staat dan nu Rangitoto Island op het programma en waarschijnlijk ook een dagje relaxen op Mission Beach na een avondje stappen!

Ik vermaak me hier dus prima en kan gelukkig veel leuke dingen blijven doen naast het schrijven van mijn scriptie! Ik zal proberen een impressie te geven van mijn nieuwe leventje hier en wat foto's te plaatsen!

Een dikke knuffel voor jullie allemaal en ik ben weer benieuwd naar het leven daarback in the Netherlands!

Liefs, Kirsten

Reacties

Reacties

Yvon

He Kirsje,

wat fijn dat je je zo thuis voelt daar, en ook wel fijn dat je Nederland een beetje mist anders zou je misschien we niet meer terug komen ;-(

Leuk ook dat het onderzoek nu gestart is en dat lekker bezig bent met alles op te zetten. Hopelijk loopt dit allemaal vlot!

Hier gaat alles goed. Deze week starten de danslessen weer en dan volgende week is de 1ste les van Spaans dus dat is allemaal leuk!

Ow en ik ga nog even achter dat skype aan! ;-)

Knuffel Yvon

Marthe

Hoe vet zo'n rugbywedstrijd!! dat hoort ook vast bij de inburgeringscursus Nieuw-Zeeland ;) De stad ziet er wel sjiek uit, daar kan je jezelf vast nog even vermaken. En ik zou dat fietsen naar de uni voorlopig nog even niet missen......ik waaide vanochtend bijna van mijn fiets af :(
Maar vanavond (bij jou morgenvroeg) weer even proberen te skypen samen met El?! hopelijk komen we dan iets verder dan i-e-o-i en lach geluiden; haha!
Miss you!
Big fat dutchie hug Mardie

Mandy

Wouw dat lijkt me een fantastische ervaring zo'n rugbywedstrijd. Mooi stadion ook zeg!!
Pas maar op, zometeen weet je alles van rugby ;)
Hier in Nederland heb ik vorige week van Coldplay kunnen genieten, die speelden nl in de Goffert: raam open en gratis concert! Is ook prettig ;)
Ik wil je veel succes wensen met je onderzoek, hopelijk reageren er genoeg mensen! Ik ga met goede moed beginnen aan nieuwe turkse lessen en het vervolmaken van mijn inleiding :(

Groetjes van Murat en mij!!
(3 jaar verkering vandaag :D )

kitty en paul

leuk, leuk,leuk . je verhaal en de foto's.

Audrey

Het is soms nog best moeilijk om je geen toerist te voelen in je nieuwe thuis he? Maar zodra mensen niet meer kunnen raden dat je uit Nederland komt ga je de goede weg op :)
Die rugby wedstrijd, dat is wel super super cool! Ik denk dat het voor mij basketball wordt!
We moeten echt eens proberen te skypen. Zal wel eens mailen om een geschikt tijdstip te vinden, want 16 uur tijdsverschil is niet zo makkelijk inderdaad.

Big hug!

El

Zo Kirs, ik moest weer even 3 verhalen updaten omdat ik idd de afgelopen 2 weken in bella italia zat. Leuk om je verhalen te lezen! Kan nu helemaal meegenieten :).
Ik stuur je morgen even uitgebreiden mail en hoop dat we vnv kunnen skypen (zie bericht martje)!!

Dikke kus!!

annie

Hallo Kirsten,
leuk jou enthousiaste verhalen te lezen. Natuurlijk vind ik het, als ortho, ook interessant om iets over je onderzoek te lezen. Lijkt me interessant, maar ook een klus om zelf de mensen te werven. Het is voor mij allemaal heel herkenbaar, mijn dochter heeft daar ook gestudeerd en deed een aantal dezelfde dingen in haar eerste weken, zoals Rangitoto. Zelf was ik er ook en kan me alles dus precies voor de geest halen. nog veel plezier en werk ze.
groet ook van anderen op RBB.
annie

Ryan

Heey kirs, zie dat je alweer aan de slag bent gegaan. Haha, leuk om over je kiwi-experience te lezen. Wens je veel suc6 met schrijven van scriptie. Zelf net ook daaraan begonnen deze week.

Enjoy the experience en dikke knuffel

Merel

Super vet dat je naar een rugbywedstrijd bent geweest joh!! Ik heb de Springboks ook gezien!! heb zelfs een t-shirt!! Super vet!!

Hey maar super veel succes met je scriptie KIWI!! :D

Kus

Juud

Gelukkig voel je je ook nog een beetje nederlander ;-) Je scriptieonderzoek klinkt echt mega leuk! En Hoogveldt in Auckland: het kan niet meer stuk ;-) Komende 3 weken ben ik ook op reis (eindelijk!), maar daarna volg ik je weer. Had je sms en je mail ontvangen! Lief! Knuffel van deze kant, x

mirthe

hoi kirs,
net terug uit italie, wat een paradijs was elba en de rest natuurlijk ook! kletsen snel bij maar ik voel me helemaal vrolijk als ik zo hoe jij je draai gevonden hebt, heb natuurlijk sinds de reis niet meer echt kunnen lezen! dus zo ga ik nu slapen! :)
groetjes ook van sem!
en tot snel!
daag kiwi!
jammer dat we niet even om t hoekje kunnen komen kijken.....
dat de aarde maar eens flink schudt en de plaat van nz naast sjin komt te liggen.. ;)

sanne

Kirsje! Erg leuk om je verhalen te lezen! Wat leuk dat je je al echt een kiwi begint te voelen haha, leuk beschreven die experience! Je scriptie klinkt erg interessant, geen problemen met t engels? Hebben ze trouwens een flink accent die kiwimensen? Trouwens je verjaardagskaartje was precies op de goeie dag aangekomen, super leuk om een kaartje uit Nieuw-Zeeland te mogen krijgen! Deden ze bij die rugby-wedstrijd vantevoren ook zo'n dansje of is dat met een ander team en andere sport? Nou kiwietje, geniet lekker verder! xx

mirthe

als kiwi denk ik dat je flight of the conchords zou moeten gaan zien. live. want nz is hun base. en dan kun je ons daarna heel erg jaloers maken over hoe je de avond beleeft hebt: waarschijnlijk als erg leuk, want ze zijn te grappig. :) :)

Annemieke

Hoi Kirsten,

Leuk, al die enthousiaste verhalen van je! Het is volgens mij ook een schitterend land met aardige mensen. Annie heeft je mailtje doorgestuurd en toen heb ik meteen op de link geklikt om je verhalen en foto's even te bekijken. Ik zal voortaan vaker meereizen!

Hartelijke groeten,
Annemieke

P.S. We missen je wel, hoor!

Riens en Mettie

Hallo Kirsten, wat doet het ons goed om al die positieve verhalen te lezen en wat geniet je op allerij gebied. Wat spannend, zo n rugbywedsrijd zoals bij ons voetbal Ned. tegen Duitsland. Met je studie ben je ook al druk bezig. Met Paul gaat het ook goed, hoorde ik van Tiny, ook druk, missen jullie elkaar niet zo heel erg, na zo n tijd met elkaar op getrokken te zijn. Het is zo december, wat een weerzien zal dat zijn!!
Nog heel veel succes en gezelligheid!

heel veel liefs Riens en Mettie

Thalia

Fijn dat je je al meer een inwoner van Nieuw-Zeeland voelt dan eerst! Altijd fijn om je een beetje thuis te voelen he. Goed om te horen. Ik vraag me af wat ik me voor moet stellen bij een tramping-club.... ? 30 studenten op een gang is echt super veel joh! Is echt een super-Hoogeveldt daar dan. Cool dat je naar die wedstrijd bent geweest en erg knap dat je er niks voor hoefde te betalen ;p
Geniet ervan, veel plezier en zorg goed voor jezelf!

mir

tijd vr n update!!

sem

hoi kipsten,
goed dat je de tsunami hebt overwonnen en dat je thermae-baden hebt genomen op het strand!
enne..
wij weten waar je bed woont.
;) :D
je brotha in lauuw

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!